Mailprobleem: berichten aan gmail.com

Credit Image: http://vpnhook.com

UPDATE: 26 maart 2020

De berichten worden minder snel als spam geclassificeerd als de ontvanger je e-mail adres opneemt in de contactenlijst.

UPDATE: 25 maart 2020

Berichten worden vaak geweigerd als je in één bericht meerdere Gmail.com adressen opneemt. Een oplossing is het bericht apart aan één Gmail.com adressen te adresseren.

UPDATE: 16 maart 2020
De mail vanuit @antenna.nl wordt nu weer bezorgd bij Gmail.com, maar ontvangers zien meestal de mail in hun SPAM of Garbage terechtkomen!

Wijs ontvangers daar evt. op – buiten je mail om – en vraag hen actief de mail uit de Prullenbak te halen en te plaatsen in hun inkomende mailbox. Dan ziet Gmail automatisch dat mail van @antenna.nl weer welkom is!
Ondertussen werkt de Helpdesk aan nog een andere wijze van post bezorging bij Gmail.com die via deze weg wel post accepteert.

Sinds woensdag 11 maart weigerde gmail.com berichten afkomstig van @antenna.nl-adressen. Dit was het gevolg van misbruik van een van onze mailservers waarbij @antenna.nl werden gebruikt als afzender.

Berichten komen terug met een melding zoals:

<pieter.puk@gmail.com>: host aspmx.l.google.com [2a00:1450:400c:c06::1a] said: 550-5.7.1  [2a01:4f8:120:7310::2 19] Our system has detected that this 550-5.7.1 message is likely suspicious due to the very low reputation of the 550-5.7.1 sending domain. To best protect our users from spam, the message has 550-5.7.1 been blocked. Please visit 550 5.7.1 https://support.google.com/mail/answer/188131 for more information.
 k15siud88551wrx.284 - gsmtp (in reply to end of DATA command)
  • Het gaat hierbij niet alleen om @gmail.com adressen als bestemming, maar ook om andere domeinnamen die betaald worden afgehandeld door Gmail.
  • Alleen mailadressen met @antenna.nl (of @subdomein.antenna.nl) worden geblokkeerd
  • Tijdelijk uitwijken naar een andere mailbox met een andere domeinnaam (bij Antenna of elders) om toch de gmail-contacten te bereiken is een oplossing.

Hoelang de blokkade gehandhaafd blijft, is onbekend. We hebben de benodigde maatregelen genomen, maar zijn afhankelijk van de (verder niet gespecificeerde) handelswijze van Gmail.com

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak voor de klanten met een @antenna.nl mailadres.

Neem voor vragen of opmerkingen vooral contact op met de helpdesk: support@antenna.nl

Mailprobleem: berichten aan gmail.com